
Ο λόγος για μια εκ των διασημότερων στην ιστορία του σπορ, την περίφημη ειδική Guanajuato στο Ράλι Μεξικού.
Το μήκος της ειδικής με 80 χλμ. συνεχόμενης αγωνιστικής δράσης και στο μέγιστο όριο που επέτρεπαν οι κανονισμοί ήταν τεράστιο για οδηγούς και συνοδηγούς. Οι μεν να πρέπει να μείνουν συγκεντρωμένοι για τόση μεγάλη απόσταση και οι δε να πρέπει να διαβάσουν σημειώσεις σε μέγεθος βιβλίου με 106 (!) σελίδες, ένα απίστευτο νούμερο. Επιπλέον, υπάρχει και ο παράγοντας αυτοκίνητο με τα λάστιχα να απαιτούν σωστή διαχείριση, αφού εκτός από το “σπαστήρι” των 80 χλμ. ακολουθούσαν μετά άλλα 16,5 χλμ. της τελευταίας Power Stage (Agua Zarca) για τον τερματισμό, ενώ εκτός από τα λάστιχα υπερθερμαίνονταν και τα φρένα. Ακόμα, η ειδική βρισκόταν σε ελάχιστο υψόμετρο 1.880μ. με μέγιστο 2.579μ., το υψηλότερο σημείο του Πρωταθλήματος, με τον κινητήρα να χάνει το 20% της ισχύος του λόγω του αραιού αέρα και τις θερμοκρασίες να αγγίζουν τους 30°C, επιβαρύνοντας την προσπάθεια των πληρωμάτων.
https://www.rally-maps.com/Rally-M%C3%A9xico-2016/Guanajuato

Οι 11 οδηγοί της κορυφαίας κατηγορίας ξεκινούσαν ανά 3 λεπτά ο καθένας την ειδική, δηλαδή όταν ο τελευταίος οδηγός είχε αρχίσει, ο 1ος χρονικά δεν είχε τερματίσει ακόμα και αυτό ήταν απίστευτο, το να αγωνίζονται ταυτόχρονα όλα τα πληρώματα. Οι διοργανωτές ανέφεραν πως ήταν η μεγαλύτερη ειδική των τελευταίων 30 ετών, από το ασφάλτινο Ράλι Κορσικής 1986 και την τελευταία SS Liamone – Suaricchio (83,16 χλμ.), εξαιρώντας φυσικά τους μεγάλους Αγώνες όπως το Ράλι Σαφάρι 1996 που η προτελευταία SS Seyabei ήταν 214,8 χλμ. Συνολικά το Ράλι Μεξικού 2016 κάλυψε 400 χλμ. αγωνιστικής δράσης.
(https://www.ewrc-results.com/results/27501-rally-guanajuato-mexico-2016/?s=101789)
Στον τερματισμό της ειδικής μάλιστα κάποιοι οδηγοί είπαν πως δυσκολεύτηκαν περισσότερο στις ειδικές El Chocolate (54,21 χλμ.) και Otates (42,62 χλμ.) που ήταν σαφώς μικρότερες, ενώ αρκετοί παραπονέθηκαν πολύ λογικά για προβλήματα σε φρένα και λάστιχα. Αυτά δεν πτόησαν καθόλου τον Sebastien Ogier και τον συνοδηγό του, Julien Ingrassia που με το Volkswagen Polo R κέρδισαν το stage win με χρόνο 48:06,8 και 99,8 χλμ. μέσης ωριαίας ταχύτητας αλλά και με διαφορά 25,3 δευτερολέπτων από τον 2ο Latvala.
Ολόκληρη η ειδική από το onboard stage win του Sebastien Ogier: