Η γερμανική ομάδα ήταν καλύτερα προετοιμασμένη για την σεζόν του 2013 από οποιαδήποτε άλλη προηγούμενη νεοεισερχόμενη ομάδα.

Το Polo είχε καλύψει πολλά περισσότερα χλμ. σε δοκιμές από οποιονδήποτε άλλον Κατασκευαστή προτού κάνει το ντεμπούτο του, αλλά η ομάδα από το Ανόβερο είχε έλλειψη σε πρακτική εμπειρία που ήταν τόσο σημαντική στην κορυφαία κατηγορία του σπορ. Σχεδόν όλοι οι ειδικοί περίμεναν πως η Volkswagen δεν θα ήταν αμέσως επιτυχημένη, αλλά δεν έγινε έτσι. Την νέα σεζόν του 2013 στο Ράλι Μόντε-Κάρλο η 1η ειδική Le Moulinon – Antraigues ήταν η μεγαλύτερη του Αγώνα με 37 χλμ. Το Polo έκανε αμέσως τον ταχύτερο χρόνο με τον Sébastien Ogier πίσω από το τιμόνι. Ο Sébastien Loeb κέρδισε το Ράλι αγωνιζόμενος με part-time πρόγραμμα για την Citroën, αλλά ήταν δυσκολότερο από όσο περίμενε. Η απάντηση της Volkswagen ήρθε 3 βδομάδες αργότερα στο Ράλι Σουηδίας. Ο Ogier πήρε την νίκη και απέτρεψε όλες τις επιθέσεις των αντιπάλων του με ψυχραιμία, ενώ στο Ράλι Μεξικού και Πορτογαλίας η αντίσταση που πρόβαλλαν ήταν ακόμα μικρότερη.

Αν ο Mikko Hirvonen νόμιζε πως με την απόσυρση του Loeb θα είχε επιτέλους εύκολο έργο για τον Τίτλο, η απογοήτευση για το νέο Νο1 της Citroën θα ήταν μεγαλύτερη. Οι νέοι κανονισμοί έλεγαν πως η σειρά εκκίνησης της 1ης μέρας δεν καθοριζόταν πλέον από την βαθμολογία, αλλά από Κατατακτήριες στο Shakedown πριν ξεκινήσει ο Αγώνας. Έτσι, αντί να χάνει χρόνο ο κορυφαίος οδηγός βάση βαθμολογίας, μπορούσε πλέον να ανταμείψει τον εαυτό του πριν την εκκίνηση. Η Volkswagen πήρε 10 νίκες στην 1η της σεζόν το 2013, με τις 9 να έρχονται από τον Ogier. Όταν ο Γάλλος είχε ηλεκτρικά προβλήματα στο Ράλι Ακρόπολις, ο νέος του teammate, Jari-Matti Latvala πήρε την νίκη. Ενώ όλοι είχαν εντυπωσιαστεί με το Volkswagen Polo που κατέκτησε το Πρωτάθλημα στην 1η του χρονιά, ο μηχανικός Demaison τόνισε: “Οφείλουμε αυτόν τον Τίτλο περισσότερο στον Ogier παρά στο αυτοκίνητο”.

Πηγή & ψηφοφορία κοινού: https://www.wrc.com/en/news/2022/wrc-best-moments/wrcs-50-greatest-moments-volkswagens-debut-year/