
Ένα από τα κλασικότερα αυτοκίνητα του WRC, η Lancia Stratos, δημιουργήθηκε με μοναδικό σκοπό να είναι ανταγωνιστική και αυτό οφειλόταν στον πρώην διευθυντή της ομάδας, Cesare Fiorio.
Όταν η Fiat ανέλαβε τον έλεγχο της Lancia το 1969, στράφηκε προς την Ferrari. Ο Fiorio ήταν σίγουρος πως ο V6 κινητήρας 2,4 λίτρων της Ferrari Dino 246GT ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόταν. Το νέο πρόγραμμα της Fiat βασιζόταν στον V6 κινητήρα της Ferrari 308 των 2,9 λίτρων και ο Fiorio ήταν αισιόδοξος πως θα ταίριαζε στην Lancia Stratos. Η Stratos πέρασε από δοκιμές το 1973 και κατασκευάστηκαν τα απαιτούμενα 500 αυτοκίνητα που προέβλεπε ο κανονισμός.
Στο περίπου δηλαδή, καθώς η Lancia κατέληξε σε συμφωνία με την FIA με την πρόθεση να ολοκληρώσει την κατασκευή των 500 αυτοκινήτων, όταν η FIA επιθεώρησε το εργοστάσιο της ιταλικής εταιρείας στο Chivasso του Τορίνο. Φτάσαμε λοιπόν στο Ράλι Σαν Ρέμο με την Stratos να κάνει το ντεμπούτο της και τελικά να κερδίζει με τον Sandro Munari πίσω από τιμόνι. Ακολούθησε διαμάχη της Lancia με την Fiat στους εναπομείναντες Αγώνες της σεζόν. Το μοντέλο ήταν άκρως επιτυχημένο κερδίζοντας 3 σερί Τίτλους (1974-1976).
Πηγή & ψηφοφορία κοινού: https://www.wrc.com/a/news/w25085_WRC’s50GreatestMoments:DebutoftheLanciaStratos