Και ναι κυρίες και κύριοι, μετά το επεισοδιακό, χαοτικό (βάλτε όποιο άλλο εντυπωσιακό επίθετο θέλετε) Γκραν Πρι της Σουζούκα, στην Ιαπωνία ο Μαξ Φερστάπεν είναι ξανά παγκόσμιος πρωταθλητής, για 2η φορά στην καριέρα του.

Αρχικά, να δώσουμε συγχαρητήρια στον Μαξ για την φετινή χρονιά, καθώς είναι πανάξια ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής. Οδήγησε με απόλυτη συνοχή και κατάφερε να ξεπεράσει το -46 στο οποίο είχε βρεθεί μετά τις 2 εγκαταλείψεις στους πρώτους 3 αγώνες( είχε νικήσει ενδιάμεσα στο Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας), έχοντας μια άψογη συνεργασία με την ομάδα του και τον ομόσταυλό του, Σέρχιο Πέρεζ. Και για να γίνει απόλυτα κατανοητό το επίτευγμα της ανατροπής από το -46, να σημειώσουμε ότι ο Μαξ Φερστάπεν στέφεται παγκόσμιος πρωταθλητής με διαφορά 113 βαθμών 4 αγώνες πριν το τέλος της σεζόν.

Οι λόγοι που οδήγησαν σε μια τέτοια επικράτηση σαφώς είναι ποικίλοι. Πρώτον, η Ρέντμπουλ ξεκάθαρα βρίσκεται σε καλύτερο επίπεδο από τις υπόλοιπες ομάδες. Κι όπως έχουμε ξαναπεί, ο σωστός συνδυασμός μεταξύ ενός άψογου αυτοκινήτου και ενός ταχύτατου οδηγού ή μάλλον δύο απίστευτων οδηγών στην περίπτωση της Ρέντμπουλ είναι αυτός που κάνει την διαφορά και οδηγεί σε τίτλους. 

Δεύτερον, η Μερσέντες φέτος δεν κατάφερε να μείνει στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι και να αποτελέσει τον δεύτερο μονομάχο για την διεκδίκηση του τίτλου. Σύμφωνα όμως με δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών της, έχουν βρει το κατασκευαστικό πρόβλημα που τους στέρησε την δυνατότητα να είναι ανταγωνιστικοί φέτος. 

Τρίτον και ίσως σπουδαιότερον, τα λάθη της Φερράρι που έκαναν το πρωτάθλημα που τα πρώτα 3 Γκραν Πρι έμοιαζε εφικτό, να αποτελεί μια γλυκιά ανάμνηση που χάθηκε στο ηλιοβασίλεμα .Προσοχή! Δεν λέω ότι η Φερράρι έκανε δώρο το πρωτάθλημα όπως λένε πολλοί, αλλά τα συνεχόμενα στρατηγικά λάθη με αποκορύφωμα τα σκληρά ελαστικά στο Γκραν Πρι της Ουγγαρίας, δεν της επέτρεψαν να διεκδικήσει το πρωτάθλημα στα ίσα μέχρι τέλους.

Η προσπάθεια υποβάθμισης του τίτλου του Μαξ Φερστάπεν

Αν κάνει κάποιος μια γύρα στο διαδίκτυο, θα διαβάσει πολλές διαφορετικές απόψεις που έχουν όμως τον ίδιο στόχο, την υποβάθμιση των πρωταθλημάτων του Μαξ, του περσινού αλλά και του φετινού. Κι αν για το περσινό έχει γίνει μεγάλη συζήτηση(άδικη κατ’ εμέ) λόγω της απόφασης(η οποία παρόλα αυτά ήταν απόλυτα νόμιμη βάσει των κανονισμών)του πρώην-πλέον- διευθυντή αγώνων, Μάικλ Μάσι, το φετινό πράγματι δεν χωράει καμία αμφισβήτηση. 

Για να ξεκαθαρίσουμε, παρά το γεγονός ότι στο Γκραν Πρι της Σουζούκα συμπληρώθηκαν μόλις λίγο πάνω από τους μισούς προγραμματισμένους γύρους, δόθηκαν σωστά ολόκληροι οι βαθμοί διότι ο κανονισμός για μειωμένους βαθμούς μιλάει για οριστική διακοπή του αγώνα, χωρίς δυνατότητα επανεκκίνησης. Στην Σουζούκα είχαμε απλά ολοκλήρωση λόγω χρονικού ορίου, οπότε σωστά δόθηκαν όλοι οι βαθμοί. Θα συμφωνήσω ότι ίσως ήταν λίγο ξενέρωτο και περίεργο που ακόμα και ο ίδιος ο πρωταθλητής δεν είχε καταλάβει και αρνούνταν να πιστέψει ότι έχει στεφθεί, διότι θεωρούσε ότι του έλειψε ένας βαθμός, αυτός του ταχύτερου γύρου. Κι όμως όχι. Ο Λεκλέρκ βγήκε από την πίστα, αποκόμισε πλεονέκτημα στην μάχη του με τον Πέρεζ, πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων και έτσι μιας και τελικά δόθηκαν ολόκληροι βαθμοί, ο Μαξ Φερστάπεν υπερασπίστηκε το παγκόσμιο στέμμα του.

Η δεύτερη προσπάθεια μείωσης του περσινού επιτεύγματος έκανε την εμφάνισή της πριν από λίγες μέρες. Η FIA, η παγκόσμια ομοσπονδία ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του οικονομικού ελέγχου για το 2021, με την Ρέντμπουλ να έχει υπερβεί ελάχιστα το όριο και την Άστον Μάρτιν να έχει μια απλή διαδικαστική αστοχία που δεν λογίζεται ως παράβαση. Αν τιμωρηθεί κάποιος, αυτή ίσως να είναι η ομάδα της Ρέντμπουλ, μιας και ευθύνη των οδηγών δεν προκύπτει από κάπου.