Τον Σεπτέμβριο του 1979 η Audi ρώτησε τις ομάδες και τους αρμόδιους κριτές αν είχαν κάποια αντίρρηση στην διαγραφή του κανονισμού περί απαγόρευσης των 4κίνητων αυτοκινήτων.
Ο κόσμος γνώριζε πως η Audi δούλευε πάνω στην εξέλιξη του Volkswagen Iltis, ενός 4κίνητου στρατιωτικού αμαξιού για ένα πιθανό off-road αγωνιστικό πρόγραμμα. Αλλά κανείς δεν περίμενε αυτό που ερχόταν στην πραγματικότητα στις 3 Μαρτίου 1980 στην Έκθεση της Γενεύης. Μετά από 3 χρόνια εξέλιξης το Quattro ήταν έτοιμο αλλά ακόμα κάποιοι δεν είχαν πειστεί. Οι αντίπαλες ομάδες απέρριψαν τα σχέδια για την χρήση 4κίνησης και τούρμπο κινητήρα στα αυτοκίνητά τους. Ο Franz Wittmann πήρε την 1η νίκη εκτός WRC με το Quattro στο Ράλι Janner της Αυστρίας τον Ιανουάριο του 1981 κερδίζοντας όλες τις 31 χιονισμένες ειδικές και χτίζοντας διαφορά 20 λεπτών από τον 2ο.
Μερικές μέρες αργότερα στο Ράλι Μόντε-Κάρλο το Quattro του Hannu Mikkola ήταν 6 λεπτά μπροστά από τον 2ο μετά από 6 ειδικές και 150 αγωνιστικά χλμ., αλλά μια βλάβη στον εναλλάκτη και μια ακόμα στα φρένα στοίχισε την νίκη. Στο Ράλι Σουηδίας όμως, τα προβλήματα είχαν εξαφανιστεί και ο Mikkola με τον Arne Hertz έφτασαν στην 1η νίκη με 4κίνητο αυτοκίνητο. Αυτό σήμανε το ξεκίνημα μιας νέας εποχής και ξαφνικά το Opel Ascona 400 και το Fiat 131 Abarth έμοιαζαν λιγότερο εντυπωσιακά μπροστά στο "θηρίο" του Quattro.
Πηγή: https://www.wrc.com/a/news/w25114_WRC's50GreatestMoments:DawnoftheQuattro